lördag 21 februari 2009

Fåglar på stan

Skulle till min frisör igår. Jag kliver av vid T-Östermalmstorg. Förra gången jag klev av tåget där och gick utgången mot Stureplan var det ett gäng duvor som hade kurat ihop sig i ett hörn och tycktes värma sig. Hoppades att dom skulle vara där igår med, så att jag kunde få fotografera dom, och dom var där. På samma ställe.
Jag är normalt inte så förtjust i duvor, tycker mest att dom skräpar ner. Men jag kunde inte låta bli att tycka lite synd om dom nu i vinterkylan.



Det fick mig att tänka på en låt av min favoritartist Prince, "When Doves Cry" från filmen "Purple Rain". Var inne på You Tube för att länka till låten. Men det är ett problem. ALLA låtar av Prince som ligger där har ljudet tagits bort från. Jättesynd. Det är en så bra låt.

Tyckte dock inte riktigt lika synd om dessa skator uppsatta på en vägg på Jakobsbergsgatan. Men läckra är dom.



Inga kommentarer: