söndag 13 mars 2011

Två dagar i Ishotellet 2011



I höstas fick jag besked om att jag vunnit en resa.
Valet av resemål var enkelt.
Det tog bara några sekunder när jag fick alternativen.
Och valet föll på Ishotellet i Jukkasjärvi.
Två nätter bokade jag upp.
1-3 mars.
Och tog med en god vän.
Det har varit helt underbart.
En upplevelse utöver det vanliga.
Jag hade ingen aning om att det kunde vara så stor skillnad på vinter och vinter.
Det är inte svårt att rekommendera en resa dit upp.
Vi hade toppenväder och vi fick även uppleva norrsken.

Ishotellets rum
Favoritrummet
En natt i isrum
Iskyrkan
Absolut Icebar Jukkasjärvi
Pelarsalen
Tur med vädret
Norrsken
Samisk kultur: Ráidu
Vinteraktiviteter
Förgänglig iskonst
Ishotellets varma boende
Två restauranger
Jukkasjärvi
Shopping
Nytt hotell och isrum för sommaren
Resan till Ishotellet och hem



Live Webkamera från Ishotellet


 

Inga kommentarer: