söndag 14 juni 2009

Sex dagar i Paris

Vackraste bron över Seine...
Att äta i Paris
Paris by night
Franskmän och språket
Hotellet
Ta sig fram i Paris
Militärer, Gendarmerie och Poliser
Skrivklåda, Graffiti
På toppen av Montmartre...
Den vita kyrkan... Sacre Cæur
Konstkommersen i Montmartre
Inte bara i New York... La Défense
Kända och okända, Kyrkogården Pére-Lachaise
Musee dÓrsay
På Champs-Elysées
Väder och Metron
Skönhet i stål, Eiffeltornet
På plats i Paris
Strax packad och kla

Klicka på biderna så ser du bättre.



       

Eiffeltornet och Notre Dame

 

Glaspyramiden utanför Louvren och fontänen vid Place de la Concorde

 

Moulin Rouge och Sacre Cæur

 

Shakespeare and Company (bookshop) och Van Goghs tavla av hans sovrum som hänger i Musee d'Orsay.

 

Les Halles och fontän i La Défense

      
'
     

     

Diverse arkitektur.

 

I Metron och en helt ny spårvägslinje.
    

4 kommentarer:

syren sa...

Vilka underbara bilder! Dit vill jag åka. kram

anna sa...

jag vill också vara i Paris nu, istället för på jobbet!

anne sa...

Härligt med Paris!

Det är så häftigt med dessa "flying butresses" eller vad det heter, på Notre Dame. Jag hade läst en bok, The Pillars of the Earth, och där pratade man hela tiden om dessa flying whatever, inte fattade vad dessa var före jag såg dessa "stöd" på Notre Dame.

syren sa...

Tog mig en titt på dina bilder igen! kram