måndag 6 juli 2009

Det blev den blå

Självklart.
Kunde inte motstå den vackra färgen.
Den är så blank och skinande.
Just nu ligger den på laddning.
Har inte börjat pilla på den än.
Det kliar i fingrarna men jag ska vänta tills batteriet är fullt innan jag börjar.
Kanske det inte blir föränn imorgon.
Men det är knappast jag vågar ta i den.
Biträdet i affären försökte sälja på mig en extra försäkring genom att berätta hur ömtålig PC'n är.
Jag fick nästan känslan att den kunde gå sönder bara genom att ta på den.
Men han lyckades inte.
Jag får helt änkelt behandla den med sikesvantar istället.
'
'

6 kommentarer:

syren sa...

Det är verkligen vacker! Bättre med silkesvantar än etra försäkring. kram

Olga T sa...

Kul att du hälsade på mej! Oslo var en härlig stad. Såg att du varit i Helsingfors, där har jag bara varit några timmar men känner igen en del från dina bilder, vackert.
Lycka till med nya PC:n!!

eva b sa...

Klart det blev en blå! Grattis! Så vill jag veta hur den funkar! ;-)

Angel.Pearls sa...

Kul -grattis till en ny "leksak" -hoppas du ska få mkt skoj med den.Att ladda ner bilder från kameran är ju nödvändigt -jag ligger "alltid efter" med det. Kram//Eva

lilalili sa...

Massor av intressanta bilder från Helsingfors, dit jag förmodligen åker i höst.
Lycka till med datorn - så jämrans kul med en ny!!!
Kramis

Ragnvi sa...

Tjena! På mina tågresor till o från Örebro i våras såg jag många sådana läckerheter! Tyckte min bärbara var liten före...
Otroligt snäll väninna du har som du fick de röda läckerheterna av!
Kramen!
Ragnvi