måndag 19 juli 2010

På Hornsgatspuckeln



Min favoritkonstärinna, Angelica Wiik, har ett galleri på Hornsgatspuckeln.
Galleri Puckeln.
Tänkte gå förbi och kolla in några litografier.
Har inte råd med en original just nu.
Dom två senaste tavlorna som jag köpte förra året hänger nu i vardagsrummet.
Men dom kommer att passa såååå bra i sovrummet.
Alltså behöver jag en ny glittertavla till vardagsrummet för att fylla ut platsen.
Men galleriet var stängt.
Sommarstängt in i augusti.
Jag får ha tålamod och vänta.
Inte min starka sida.
Men det är bara en av Angelicas glittertavlor som duger.



Den som är riktigt observant kan hitta mycket smått och gott när man går längs Hornsgatspuckeln.
Små skulpturer som finnsa lite här och var.
Särskilt den lilla råttan som är så naturtrogen.
Kommer man hastigt på den hoppar man nog till.
Och handen som sticker ut ur väggen.
Där har till och med folk lagt pengar som i en tiggarhand.
Och händerna som skakar galler.
Titta noga nästa gång ni passerar.
Man vet aldrig vad man kan hitta om man har ögonen med sig.




 

Inga kommentarer: