måndag 16 januari 2012

Blåmåndag

































Årets värsta deppardag.
Inte så konstigt.
Det är ju måndag.
Dessutom tristaste vädret som började med snö och slutade med slask och gråväder.
Och inte nog med det.
Jag åkte på ett rejält ryggskott precis när jag skulle börja jobba och höll på att ställa iordning på skrivbordet.
Har gått omkring som en fällkniv mest hela dagen
Tog ett par piller som hjälpte lite.
Tur i oturen var vår massörska på plats just idag.
Och ännu mer tur var att hon hade en ledig halvtimme när jag behövde det som mest.
En skön massage som hjälpte på hela ryggen förutom där ryggskottet hade satt sig.
Har därför jobbat stående hela dagen och istället blivit riktigt trött i benen.
Usch vilken klagan och vilket gnäll.
Men lite uppigande var det när jag vägde mig i morse.
Det visar åt rätt håll andra veckan i rad.
Nyårslöfte som jag håller än så länge.

































     

Inga kommentarer: