fredag 1 januari 2010

Året som gick


'
Året var 2009 som numer har blivit förra året.
Det började frostigt, precis som det här nya året har gjort.
Jag investerade i en ny kamera som började strula och som jag fick lämna in nån månad innan jag åkte till Paris, dit jag skulle åka för att fotografera.
Det har i övrigt varit ganska turbulent.
Mycket har hänt, både bra och dåligt.
Årets roligaste händelse i vår familj var ett nytt tillskott till familjen.
Lilla H som föddes i maj.
En del tråkigheter i familjen också.
Min mamma fick akut genomgå en stor magoperation.
Min morbror som dog i somras.
Sommarstugan som började läcka och vi fick byta ut hela taket.
Själv bröt jag en tå bara ett par veckor innan jag skulle till Paris.
Och så har jag packat resväskan ytterligare några gånger under året.
'

'
Den första resan blev alltså till Paris med en öm tå.
Men det gick riktigt bra.
Inte kan man åka till Paris och sitta med foten på en pall.
Här måste man använda fötterna.
Efter mycket tjat i fotoaffären fick jag en lånekamera dagen innan vi skulle åka.
Vi hade en riktigt trevlig vistelse med alla möjliga vädervariationer inom sex dagar.
'


Nationaldagen var jag inbjuden till Stadshuset.
Jag hade blivid svensk medborgare året innan och nu skulle jag delta i en ceremoni som nysvensk.


'
midsommar åkte jag upp till Horndal i Dalarna.
Min väninna som bott i Tyskland några år har flyttat tillbaka till Sverige.
Regnigt och kallt var det, men vi hade det riktigt trevligt.
'

'
Några dagar senare var det dags att packa resväskan igen.
Med Vikinglinjen över Östersjön till Helsingfors.
Vi hade ett par dagar med strålande väder.
'

'
Två veckor på landet vid vår sommarstuga.
En av sommarens tråkigheter var läckan i taket.
Vi fick byta hela taket och ett fönster.
Det var ett herrans jobb att slita av det gamla taket som jag var med på.
Otur hade vi också eftersom det regnade mycket i somras.
Det nya taket kom på plats till slut, men det var efter att jag hade åkt hem igen.
'



Passade på att vara turist i min gamla hemstad, Oslo.


'
Sootkanalmarsjen ville jag inte missa det här året eftersom det var tionde gången jag gick och det betyder att man får en ryggsäck.
Och den fick jag.
'


Vi var på begravning medan jag hade semester.
Min morbror hade gått bort en vecka innan.


'
Två veckor senare var det dags att packa resväskan igen.
Barndop i Norge.
En riktigt trevlig och annorlunda ceremoni.
'

'
I början av oktober var det åter igen dags att resa.
Min årliga språkresa till Aix-en-Provence.
'

'
Årets sista resa.
Till Oslo för tredje gången det här året.
Firade jul med familjen.
Och det blev en vit jul även där.
Och det snöade och snöade och ...
'
GOTT NYTT 2010
'
'

2 kommentarer:

Unknown sa...

Gott nytt år!!

:)

Angel.Pearls sa...

Härligt -hoppas du får ett fint 2010! Kram//Eva