onsdag 27 juni 2012

Tegelsten med Stockholmsbilder


Äntligen!!
Första besöket på Fotografiska sedan jag skaffade årskort i december.
Hade inte koll på utställningarna, men det gjorde inte så mycket.
Men det var inte så där jätteintressant i min smak.
Fastnade dock vid skärmarna som visade film i 3D om Olympiska spelen i Bejing.
Tog på glasögonen för ändamålet och satte mig ner ett tag.

Museets affär var däremot desto trevligare.
Plockade först på mig 'Stockholm, gata för gata'.
Mycket kul och intressant läsning.
Och sen fick jag se den.
Tegelstenen med tusen bilder från Stockholm.
Den som jag dreglat på vid flera tillfällen men tyckt att den varit för dyr.
Men nu hade dom den på extraerbjudande för 195:- (normalt 580:-)
"Är det sant?" frågade jag blondinen i kassan.
"Ja", sa hon och försökte sig på ett leende med sin cilikonstinna överläpp.
Boken åkte givetvis med hem, 4,5 kg väger den.
Hade tänkt ta en promenad bland kåkarna uppe på Söder.
Men det får bli en annan dag när packningen är lite lättare.

















Inga kommentarer: