söndag 26 augusti 2012

Flitens lampa

Den här helgen har gått åt till lite av varje.
Börjar man plocka med något så leder det till mer och mer.
Eftersom jag inte mått så bra den här våren har det blivit lite si och så med det.
Startade redan i fredags med att åka till Kista.
Skulle köpa nya täcken och kuddar på Jysk.
Det blev en hel del att bära hem.
Jag har ingen bil så det fick ju bli tunnelbanan.
Så igår bytte jag ut dom gamla mot dom nya.
Och ja, jag har faktiskt sovit riktigt gott med dom nya täckena och kuddarna.
Har packat ner lite gamla saker som jag måste bli av med.
Sånt som får gå till Stadsmissionen.
Idag har jag fortsatt plocka.
Lite här och lite där.
Sånt som tar lite tid.
Jag köpte en ny dator förra sommaren, och i ett års tid har jag tänkt göra mig av med min gamla PC.
Men nu är den försvunnen.
Det var lite pyssligt.
Ville förstöra hårddisken ifall man skulle ha nåt avslöjande på den.
Släpade iväg allt till miljöstugan.
Gamla täcken, gammal dator och lite annat smått och gott.
Och givetvis skulle det komma en störtskur precis när jag var på väg.
Det är inte långt att gå men jag hann bli ganska blöt ändå.
Nu har jag precis kört lite eget hemmaspa.
Hunnit med en eftermiddagsfika.
Och nu har jag kvar att fixa lite middag.
Torsk med dill och citronsås serverad med vildrisblandning.
Och imorgon är det redan måndag.
Helgen går alldeles för fort.

Inga kommentarer: