lördag 27 september 2014

Att äta i Brüssel


Att hitta restauranger i Brüssel var inget problem.
Vi hade hamnat mitt i restaurangområdet.
Så fort vi kom ut ur hotellet kunde man bara sätta sig ner.
Problemet var väl att det var för många restauranger.
Det blev svårt att välja.
Inkastare fanns vid alla restaurangerna som försökte övertyga de passerande att just deras ställe var det bästa och hade den godaste maten.
Man behövde i alla fall inte gå hungrig.


'Moule frittes' är ju det man ska äta här.
Det gjorde jag ett par gånger.
Man beställer mängd, 1/2 eller 1 kg.
Och man väljer smak.
Till detta är pommes frittes som man doppar i majonäs.
Gott, gott!




Belgiska våfflor är något man bör prova på om man vill ha något sött till kaffet.


Hard Rock Cafe brukar få ett besök när jag är i en stad där den finns.
I Brüssel kan man hitta den vid Grand Place.
Jag brukar jämföra andra städerf
Men än så länge är det ingen stad som slår hamburgarna och pommes fritten på HRC i Las Vegas.
Berlin kom som god tvåa.
Den här i Brüssel hamnar nånstans mitt på skalan.





En god bakelse med kaffe är inte hellre fel.
Här var vi på ett cafe med läckra kakor.
Men jag kan inte komma ihåg vad stället heter.

Konstverk av Belgisk choklad. Det var strax före påsk.

Inga kommentarer: