lördag 21 november 2009

Påfyllning av vinterförrådet


'
Det var dags att fylla på förrådet av ljus och batterier.
Vädret var underbart.
Solen lyste från en molnfri himmel.
Men man måste vara ute tidigt om man ska få med sig alla soltimmarna under en dag.
Jag var inte så tidigt ute.
Men jag hade däremot jätteflyt med kommunikationerna.
Det tog mig endast 45 minuter för att ta mig till andra sidan stan med tre olika kollektivmedel.
'
'
I Skhlm var det full kommers på torget.
Massor av folk passade på att ta sig ut i solskenet.
Innomhus var det julpyntat med glitter och annat krimskrams.
Precis sånt som jag är så svag för.
'
'
Jag hade tagit "dra-maten" med mig för det är tungt med ljus.
Jag laddade upp ordentligt så nu har jag ljus för resten av vintern.
Inte så mycket annat än det jag hade tänkt blev det hellre.
Förutom en stekpanna.
Den gama teflonpannan börjar bli lite luden inuti så det var ju ändå dags för en ny.
När jag var på väg hem så var solen på väg ner.'
'
'

1 kommentar:

eva b sa...

Ljus för ett helt år! I bästa Ullareds anda!