torsdag 26 november 2009

Installation


'
Skönt att få sluta tidigare.
Hade lite tur idag för solen var framme.
Men den ligger väldigt lågt och den går ner så tidigt att det inte blir särskilt lång stund man hinner njuta av ljuset.
Tog en liten promenad från Hornstull till Zinkensdamm.
Hittade den här lilla julinstallationen på trappan till en thairestaurant.
På ett fat låg en skalad mandarin, ett glas mjölk och ett glas vin.
Hmmmm?!!
Kan det var till den thailändska tomten?
Han kanske inte gillar julgröt.
'
Jag var iallafall på väg till Crimson för att hämta en tavla som jag beställt.
Jag hade skickat in en av mina bilder för att den skulle sättas på canvas.
Och den blev jättebra.
Det här var ett riktigt smidigt sätt att få det gjort via deras hemsida.
Man kunde fixa till bilden precis som man ville ha den på ramen.
Och snabbt gick det.
Det ska bli en julklapp till någon så jag kan tyvär inte visa upp den.
Om jag kommer ihåg så presenterar jag den efter jul.
Nu är det bara kvar att få med tavlan på tåget utan att den går sönder.
Hoppas mottagaren blir nöjd.
'
'

2 kommentarer:

Angel.Pearls sa...

Ja, det var en salig blandning..jag tar vinet, teck! Ha en fin helg! Kram//Eva

Ragnvi sa...

Morning o tack för dina goa rader hos mig! Jag tar en timme i sänder, mer orkar jag inte...

Så många härliga ljusbilder hos dig!
Kramen!
Ragnvi