tisdag 3 november 2009

Kan inte motstå


'
Jag är samlare.
Jag kan inte låta bli kokböcker.
Jag har hur många som helst.
Och idag på VV hade dom rea.
Två böcker för 100:- annars kostar dom ca 150 kr st
Då MÅSTE man ju slå till ;-)
'
Det är sällan jag tillagar något från böckerna.
Tittar mest på de vackra bilderna.
Om jag skulle följa ett recept per dag från samlingen så skulle jag nog behöva leva ganska länge.
Inte nog med att jag köper kokböcker, jag samlar recept också.
Från tidningar och från Internet.
Dessa recept använder jag däremot oftare.
'
Men det är inte bara kokböcker jag har massor av.
Även reseböcker är en passion...
...och kalligrafiböcker...
...och konstböcker...
'
'

1 kommentar:

Angel.Pearls sa...

Hej där..här får man sig ett gott skratt!! Jag är nog lite likadan..Älskar böcker m vackra bilder! Ha en fin dag//Eva