fredag 13 november 2009

Urladdat


'
Jag var tillbaka på jobbet igen idag efter att ha legat nerbäddad sen i tisdags.
Huvudvärk, illamående och allmänt under isen.
Skönt att få komma ut igen och se lite folk.
Visserligen känner man sig piggare hemma än när man väl kommer ut.
Men dagen gick bra iallafall.
Jag har fullt upp på jobbet för tillfället så det går inte att stanna hemma för länge.
'
Och idag sken solen till och med.
Det var ett tag sen det var en spricka i molntäcket.
Jag tog kameran med ut på en lunchpromenad för att ta lite fina höstbilder med solglitter.
Men vad händer när jag sätter på kameran?
Tvärdöd.
Och jag, dum som jag är, kollade ju aldrig kameran innan jag gick ut.
Jag som altid har ett extra nyladdat batteri med i fotoväskan.
Jag har råkat ut för samma sak förut.
Borde ha lärt av erfarenhet.
Antagligen kommer jag åt av/på-knappen när jag lägger ner kameran i väskan.
Måste se till att vara mer uppmärksam.
Iallafall blev det inga bilder.
Jag brydde mig inte om att vända tillbaka, för då skulle ju lunchen nästan vara över.
Så då får det bli ett par bilder från senast solen visade sig över huvudstaden.
Det var nån dag i förra veckan.
'
'
'

2 kommentarer:

anne sa...

Jag såg en sol skymta idag jag också. Sen blev det kallt.

Ragnvi sa...

Morning o tack för guldstjärnan! Nej Ditte åt inte upp musen...hon bara gick omkring o bar på den...men det händer även att hon sätter i sig dom ibland...eller i allafall delar av dom...isch!
Hoppas du kryar på dig mer o mer! Vackra foton på kyrkan o stadsbilden!
Kramen!
Ragnvi