söndag 15 november 2009

Grått, grått, gråare...


En bild från Aix, strax ovanför Cezannes Atelje.
'
Nu trodde jag inte det var möjligt att det kunde bli gråare.
Men jag hade fel, fel, fel.
För idag har det varit helt bedrövligt.
Det finns inte mycket som kan muntra upp.
Natt hela dagen.
'
Oj, oj, oj va negativt det låter.
Men det är deprimerande att titta ut.
Hade tänkt ta mig en sväng till IKEA, men det får bli nån annan dag.
Jag längtar tillbaka til sommaren och ljuset.
Det blir bara värre för varje år som går.
'
Den enda ljuspunkten så här års är att skidsäsongen har kommit igång.
Det var premiär den här helgen.
Och då sitter jag givetvis med min norska flagga och hejar på den "röda armén"
'
Men om ett par veckor kan man plocka fram juleljusen och då blir livet lite lättare.
December försvinner fort och sedan vänder det och vi går mot ljusare tider.
Jag längtar.
'
'

Inga kommentarer: