onsdag 26 november 2008

I natt jag drömde.....

....att jag var ombord på en båt, typ finlandsfärja. Stod vid receptionen
och folk framför mig beställde bufféer och annat.
När jag kom fram frågade jag om båten skulle till Mariehamn, en
endagarskryss? Nej, sa hon i receptionen, den går till Irland. Jag
frågade om båten skulle hinna tillbaka så jag kunde gå till jobbet på
måndag morgon. Ja då, inga problem. Ok! Jag bokar en hytt och
betalar 895:- Jag hade fått en nyckel till hytt nr 99. Hon skulle visa
mig. Men helt plötsligt var hon borta. Jag började leta själv.
Hytt nr 90, 91, 92, 93, 94 sen började dom om på 1. Hmm, konstigt.
Så jag börja springa omkring som en skållad råtta för att hitta min hytt.
Upp och ner i korridorerna.
Slutligen kom jag in i korridor på sidan om och där hittade jag nr 99.
Men det var ju ingen hytt!! Det var ett skåp. Men där får jag ju inte
plats. Jag hade inget bagage och skåpet var bara stort nog för en resväska.
Var det meningen att jag skulle ha mitt bagage där och sen sova i nån
fåtölj? Men det hade jag ingen lust med i två nätter.
Försökte leta efter receptionisten. Kanske om jag betalade lite mer skulle
jag kunna få en riktig hytt. Eller kanske jag skulle kunne ångra mig och få
tillbaka pengarna och åka hem. Men det var för sent, vi var ju redan ute
till havs..... Sen vaknade jag och låg i min egen säng. Ååååh vilken skön känsla.


Inga kommentarer: