måndag 2 november 2009

Ståndaktig


'
Här står ett gäng blommor bland höstlöven och dom tänker inte ge upp i första taget.
Hittade dom idag när jag var ute på min lunchpromenad.
Det blåste och var svinkallt.
Men dom stod där som om det var mitt i skönaste sommaren.
Men nu ska det bli ännu kallare och regnigt och kanskte till och med snö.
Så då får dom nog antagligen ge upp.
'


Och dystert har det 'varit hela dagen idag.
Gatubelysningen är påslagen även mitt på dagen.
Men det behövs i novembermörkret.
'
Idag har jag kursat hela dagen.
Kurs och kurs.
Jag ska lära mig nya arbetsuppgifter.
Och då ska jag sitta med en kollega några dagar och sedan får jag öva själv.
'
Men i kväll har jag varit på riktig kurs.
Franskan igen.
Men oj, oj, oj va svårt det börjar bli nu.
Ifall jag tyckte det var jobbigt innan så var det bara barnmat jämfört med nu när man kommit upp på en högre nivå.
Dessutom ställs det betydligt högre krav på förståelse och ordförråd.
Det är bara att ta fram lexikonet och börja traggla glosor.
'
'

2 kommentarer:

Angel.Pearls sa...

Oj..plugga glosor.Vad duktig du är..Jag skulle behöva börja med min engelska!! Kram//Eva

anne sa...

Yikes...Glosor är väl en sak men när man ska skapa intrikata grammatiskt korrekta meningar, DÅ blir det tungt.

Tur att jag slipper men lycka till du! :)