torsdag 25 mars 2010

Stort projekt, del 1


'
Nu är bollen i rullning.
Det här har jag gått och tänkt på de senaste tre åren.
Inte helt utan ångest.
Måste måla om sovrum och gästrum/kontor.
Har redan bokat en veckas semester i slutet av maj.
Idag var jag förbi Målarbutiken i Alvik.
Frågade ut den stackaren i butiken.
Men jag är ju helt grön.
Vet inte någonting om sånt.
Jag tittar inte heller på inredningsprogram.
Måste veta hur jag ska bete mig och vad det kostar ungefär.
Det var faktiskt lindrigare än jag trodde.
Så istället för att använda min semester till att resa till nån spännande storstad ska jag vara hemma bland målarburkar och penslar.
Säkert inte lika spännande.
Men jag bara MÅSTE.
Första problemet blir att välja färg.
'

1 kommentar:

eva b sa...

Är du lite effektiv tar du det på någon av långhelgerna, och så kan du använda semestern för viktigare saker!!