tisdag 23 mars 2010

Nya reseplaner


'
Vad ska man göra i det gråtrista vårvädret?
Idag har det varit hopplöst grått.
Men trösten är att regnet tar med sig en del snö.
Längtar efter att få sätta på mig lågskorna.
Men för att pigga upp mig har jag bokat årets språkresa till Aix-en-Provence.
Förra året åkte jag i senaste laget.
Vädret var inte hela tiden på min sida.
Så i år åker jag två veckor tidigare.
Hoppas hinna innan Mistralen, den kalla vinden från Alperna.
Sen ska jag bara hitta en flygresa.
Jag tänker inte göra samma misstag som förra året.
Då flög jag via Nice och det blev en hel del strul med att ta mig t/r Aix-Nice.
Jag ringde Madame idag och berättade när jag ska komma.
Vi pratade ett tag.
Jag på min stapplande franska och jag förstår ungefär hälften av vad hon säger, men vi förstår varandra i det stora hela.
Jag längtar redan.
'

'

'

Inga kommentarer: