måndag 6 juni 2011

Det kryper






















Sommaren är här.
Bästa tiden på året.
Framförallt ljuset.
Och så är det så skönt att slippa bylsa på sig massa kläder.
Jag är väl inte så överförtjust i värmen.
Max 25 räcker för mig.
Men det är en sak som sommaren bjuder på som inte är lika trevligt.
Småkrypen.
Härom kvällen ilade den största spindel jag nånsin sätt över vardagsrumsgolvet.
Måste erkänna att hjärta hoppade över några slag när jag fick syn på den.
Den levde dock inte så mycket längre.
Dagen innan var det en jättebamsing till harkrank som flög omkring.
Och humlorna.
Hur stora som helst.
Verkar vara en gynnsamt sommar för insekter det här året.
Och getingboet som jag höll på att få i mitt sovrum för ett par veckor sedan.
Inte så kul.
Jag avskyr småkryp.
Usch!!
Men om jag måste välja så tar jag nog ändå heller sommaren med småkryp framför vintern med mörker och tjocka kläder.
  

Inga kommentarer: