tisdag 14 juni 2011

Inovation

















Åkte in till stan efter lunch.
Vi skulle göra något annat idag.
Komma bort från vardagssysslorna på jobbet.
Vi skulle vara inovativa och nytänkande.
Lite rollspel där vi skulle tänka oss in i en arbetsplats som var totalt olik vår.
Vi skulle jobba på en bilverkstad.
Vi fick instruktioner om vilken yrkesroll vi hade och vilken personlighet man var.
Jag fick rollen som sprutlackerare.
Sedan skulle vi lösa ett problem som hade uppstått.
Intressant och roligt.
Vi kom på flera olika lösningar.
Nu när vi blivit så inovativa skulle vi ta itu med uppgifter inom vårt eget område och komma på nya, vilda och friska idéer.
Lite trögt i starten.
Men när vi förstod vad det gick ut på kom vi igång.
Får man drömma och i drömmen inte behöva tänka kostnader kan man vara otroligt uppfinningsrik.

Efteråt belev det lite shopping för min del nu när jag ändå var i stan.
Inte för att jag tycker att det är så besvärligt att åka in till stan annars hellre.
Några byxor och toppar att fylla ut garderoben med.
Passade på att ta vägen förbi det välsorterade Systemet vid NK för att fylla i de sista två platserna i vinstället som gapade tomma.
Hade fyllt på de övriga igår men det saknades en sort som jag inte hittade i Liljeholmen.

Vädret var ju himla nytänkande också idag.
Det mörknade till och blev riktigt mulet.
Men jag hann inte hela vägen hem innan regnet kom.
Paraplyet fick göra sig besväret.






















        

Inga kommentarer: