torsdag 7 juli 2011

Bortom Hornsgatan

Bara en liten bit bort från den hårt trafikerade Hornsgatan.
Högalidsparken.
Där hoppar en liten flicka hopprep för all framtid uppe på sin piedestal.

Jag promenerar från Hornstull till Mariatorget.
Det är varmt.
Och jag kryper längs husväggarna för att få lite skugga.
Jag gillar inte värmen.
Lider.
Solen kommer precis rakt bakifrån så skuggorna är verkligen smala.
Går i Lisbeth Salanders fotspår på Lundagatan.
Kommer fram till Zinkensdamm.
Men jag fortsätte hålla mig borta från Hornsgatan.
Går vidare längs Brännkyrkagatan.
Tar trappan ner till Bysistorget.
Där prunkar det i lila blomsterprakt.
Tar mig in på Hemköp Mariahallen.
Och där inne är det så svalt och skönt.
Går runt ett tag och kyler ner mig.
Handlar lite smått och gott.
Och tar sedan T-banan hem.






















  

Inga kommentarer: