tisdag 12 juli 2011

Flashigt och suddigt igen

















Så var det dags igen.
Läkarbesök.
Börjar bli ganska less.
Som tur är har jag lyckats få frikort annars hade jag nästan varit ruinerad.
Är det inte det ena så är det det andra.
I slutet av mars fick jag problem med ena ögat.
Det hade blivit riktigt bra och inga problem längre.
Men i söndags slog det till igen.
Men den här gången på andra ögat.
Drog iväg till ögonakuten på St Erik efter jobbet igår.
Men jag kom tyvär 10 minuter för sent.
Nytt försök i morse.
Hängde på låset och fick en bra nummerlapp.
Kom in nästan direkt.
Förberedelse med ögondroppar så puppillen såg ut som på ett rovdjur.
Sedan läkarundersökning.
Och jag fattade snart att det var problem.
Fick göra samma rörelse om och om igen.
En annan läkarkollega tillkallades.
Jo då, det var en skada på näthinnan i tillägg till samma glaskroppsavlossning som sist.
Sånt måste åtgärdas snarast.
Så det bar iväg direkt till laserrummer för att laga.
Det gick smidigt och utan smärta.
Fantastiskt vad man kan fixa till med modern teknik.
Visserligen har jag sett suddigt hela dan men det går över.
Imponerad av effektiviteten på ögonakuten på St Erik.
Trots stor tillströmning av patienter tog dom sig tid att lyssna och man kände att dom brydde sig.
Till skillnad från Cityakuten.
Dit tänker jag inte gå med mindre jag inte har nåt annat val och bara måste till en läkare.
Var där för ett par veckor sen med en ond fot.
Två minuter inne hos en läkare som knappt märkte att man var där.
Han rekommenderade vanliga värktabletter och att uppsöka husläkare.
Han behövde inte ens besväret med att skriva ut ett recept.
Så totalt värdelöst.
Hade jag inte haft frikort och behövt betala 350 spänn tror jag att jag hade smockat till honom.
Vad sjutton är det man betalar för egentligen?
Det är många som har blivit besvikna på Cityakuten, dom har tappat folks förtroende totalt.
   

Inga kommentarer: