lördag 22 september 2012

Grått och färgglatt

Hade några sista minuten ärenden att uträtta på stan.
Vädret var väl inte så tilltalande.
Grått och blött.
Det var otroligt mycket folk på stan trots att det inte har varit lönedag ännu.
Men det händer alltid något på när man går Drottninggatan fram.
Jättestora såpbubblor eller...

Färgglada clowner som blåste ballonger åt barnen.
Men det verkade mest roa ett par vuxna barn som gick och gned de våta ballongerna mot varann så det gnisslade.

Passade på att träffa en väninna från Norge som var i Stockholm över helgen tillsammans med en släkting.
Vi har inte setts på över ett år så det var jättetrevligt.
Vi träffades på Järntorget och tog en fika på anrika Sundbergs Konditori.
Stans godaste varma choklad med vispgrädde.
Efteråt skulle dom shoppa lite.
Så då var det dags för mig att dra mig hemåt.
Jag hade ju lite att göra.
Packa resväskan och förbereda morgondagens avfärd mot Aix.
Så nu är jag packad, incheckad och klar.


På väg hem passerar jag Alvik och just nu är det en färgsprakande syn när murgrönan längs muren har fått höströd färg.
Lika vackert varje år.





Inga kommentarer: