onsdag 19 september 2012

Höstlikt

Hösten är på gång.
Det var lite kyligt och blåsigt idag.
Svarta moln cirklade runt.
Jag lyckades surfa runt regnskurarna utan att märka av dom.
Fick en skymt av en regnbåge medan jag väntade på tunnelbanan vid Alvik.
Tidigare i veckan har det faktiskt varit varmare samt soliga och fina eftermiddagar.

Har äntligen fått ordning på datorn.
Hade problem med iPhotoprogrammet.
Men efter en uppdatering idag har det löst sig och jag kan komma åt mina foton igen.

I veckan har jag haft vaktmästaren på besök.
Han skulle kolla in mina fönster för att dom har varit så tröga att öppna och stänga.
Han har lyckats rätta till det.
Men det är ett problem till med gamla fönster.
Dom läcker kall luft på vintern.
Så nu har jag bokat in en snickare som ska komma imorgon och byta ut alla isoleringslister.
Det visar sig att dom som sitter där nu är från tidernas begynnelse när huset byggdes i slutet av 40-talet.
Hoppas det hjälper och att temperaturen i lägenheten åtminstone nån gång kan kliva över 20 grader uner vintern.
Svenska bostäder säger att innetemperaturen alltid ska vara minst 21 grader.
Det har aldrig hänt i min lägenhet annat än på sommaren.
Extra jobb för mig blir det också.
Jag måste tömma alla fönster och plocka ner alla gardiner.
Imorgon måste jag ställa allt tillbaka igen.
Jag har ju egentligen inte tid.
Jag har massor av annat att göra nu innan jag reser till Aix igen på söndag.
Stryka och packa.
Jobba ska man ju också hinna med.


Strålande eftermiddag tidigare i veckan

Strålande eftermiddag tidigare i veckan

Inga kommentarer: