torsdag 4 oktober 2012

Ambulansfärd


Hade satt mig ner på ett cafe på Cours Mirabeau med en glass och en kaffe i eftermiddags.
Det är så kul att i lugn och ro kolla in folk som passerar.
Vädret var lagom somrigt.
Medan jag tittade åt ett annat håll hör jag ett dunk.
När jag tittar till var det en äldre dam som hade snubblat på något på trottoaren och ramlat rakt fram och slagit i ansiktet.
Innan jag hann regera hade minst tio personer rusat fram och hjälpt damen upp.
Hon blödde ymnigt från näsan och munnen.
Två säkerhetsvakter som var i närheten kom farande på sina cyklar.
En av dom ringde ambulansen direkt.
Den andre hjälpte henne till en stol på kaféet bredvid.
Ambulansen kom på mindre än fem minuter.
Vårdarna tog hand om damen och sedan fick hon åka iväg med dom i ambulansen.
Hoppas hon klarade sig utan större skador.
 

Inga kommentarer: