söndag 2 mars 2014

Shopping i Quebec


Nordamerikas äldsta speceriaffär.



Att shoppa i Quebec upplevde jag som en aning billigare än hemma i Sverige.
Det gällde både kläder, mat och annat.
Inne i city finns det butiker av diverse slag.
Ovan Nordamerikas äldsta speceriaffär J.A. Moisan


En favorit som jag hittade är La Boutique de Noël.
Här får man frossa i alla sorters julpynt i två våningar året runt.



I Old Lower Town finns de flesta butiker samlade för oss turister.

 

Här hittar man det mesta minnesvärda produkter.
Mycket som är ascosierade till indianer.
Dock var det mesta 'made in China'.
Men det finns en och annan äkta kanadensisk produkt också.

Nej, inte Prada men Frada. Förvillande.

 

Inne i stan finns det bara enstaka butiker av alla slag.
Allt finns att få tag i om man vill springa runt.
Jag ville hitta till ett köpcenter men något sådant finns inte inne i stan.
Vill man hitta ett sådant får man ta bussen ca en halv timme utanför city.
Sagt och gjort.
Tre köpcenter på rad.
Jag sprang omkring några timmar från det ena till det andra.
Handlade inte så värst mycket.
Jag var mer nyfiken.

 

Efter några timmars vandrande passade jag på att luncha vid en food-court.
Maten var väl ungefär som på alla andra food-courts runt om i världen.
McDonalds, sushi, salladsbarer mm.
Sedan tog jag bussen tillbaka till stan.

Oftast handlade jag lite frukt, frukostmat och ibland middagsmat, typ sushi eller annat på ett supermarket i närheten av hotellet.
Metro.
Det tog ett par dagar innan jag blev bättre bekant med produkterna.

Bekanta produkter även på andra sidan Atlanten


Bekanta produkter även på andra sidan Atlanten

Inga kommentarer: