onsdag 18 mars 2009

Röda armén i skidspåret

Idag har jag gjort en grej för allra första gången.
Jag har nämligen varit åskådare på en skidtävling med alla de stora skidstjärnorna.
Idag gick Slottssprinten runt Stockholms Slott, en av tävlingarna i Världskuppen.
Jag försöker få med mig så många skidtävlingar jag kan under en säsong, men endast via TV.
Fick dra iväg från jobbet lite tidigare och jag hittade en bra plats längs ned på Slottsbacken och jag hamnade precis bakom starten. Det innebar att jag fick se alla skidåkarna på rätt så nära håll. Och med zoomen på kameran lyckades jag få in några fina närbilder.
Men!! Det var kallt så in i #%&"# trots strålande solsken. Jag stod där i 2½ timme och jag var stel som en pinne och händerna var nästan förfrusna. Jag har varit hemma ett par timmar nu men det pirrar fortfarande konstigt i fingrarna.
Men vad gör man inte för att på plats få se norrmännen ta hem rubbet, iallafall på herrsidan. Etta, tvåa och trea. Den röda armén som kommentatorn kallade det norska laget.
,


Från damernas kvartfinaler




Från herrarnas kvarfinaler
'


Damfinalen
'


Herrfinalen
'

Tre glada skiddrottningar på pallen


Tre glada skidkungar på pallen och en riktig kung som delar ut pris.
'

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad roligt, vi såg det på TV igår kväll! Jag blev så imponerad av all snö som dom hade forslat dit och fått ,som det såg ut, riktiga spår! "Röda armén" är ett duktigt gäng och dom har liksom aldrig några svackor! Min farfar som var en riktigt norsk norrman rullade nog runt i sin grav av ren glädje igår! kram