tisdag 1 december 2009

iPhone


'
Min kompis och jag har suttit framför PC'n och svurit ve och förbannelse.
Han ringde förut för att fråga om jag kunde hjälpa till att registrera hans iPhone.
Han kom med sin egen laptop och vi satte igång.
Jag tyckte det skulle bli lätt som en plätt, jag har ju själv en iPod-touch, funkar ungefär likadant.
Men vi fick inte till det.
Det kom upp medelande om att installera iTunes för at kunna registrera in.
Vi klickade på "Ladda-ner-knappen"
Detta gjorde vi ett antal gånger.
Till slut hade vi fem filer men iTunes var fortfarande inte nerladdad.
Jag kliade mig i huvudet och fattade ingenting.
Frustration.
Sen trillade poletten ner eller hissen enda upp eller vad man nu säger.
Vi hade ju inte laddat ner nåt, bara sparat filer.
Åh, va trött man blir på sig själv.
Vi klickade på en av de sparade filerna och, heureka!
Inom några minuter var allt fixat och iPhonen registrerad.
Min kompis blev lättad och jag med.
Nu kunde han gå hem och sova gott.
'
Bilden på Milenniumgranen tog jag i eftermiddags på Skeppsbron.
Den är stoooor och vacker.
'
'

Inga kommentarer: