tisdag 8 december 2009

Nokia vs Sony Ericsson



Ny mobil blev det idag.
Har gått och funderat på det ett tag.
Batteriet på min gamla börjar bli dåligt.
Får hålla på att ladda upp varje dag.
Försökte mig på att köpa nytt batteri.
Det visade sig vara ganska hopplös, det fanns inte att få tag i.
I katalogerna fanns det för en dryg peng men i handeln, nej.
Billigare faktiskt att köpa ny.
Jag börjar förstå varför folk så ofta byter telefon.

I 13 år har jag varit trogen Nokia.
Från min första mobil, en tegelsten, i 1996 fram till och med den jag har haft tills nu.
Tillsammans fem stycken på 13 år.
Jag byter ju inte allt för ofta iallafall.

Var förbi Telias stånd i Gallerian.
Jag pratade med killarna i förra veckan och dom verkade veta vad dom pratade om.
Dom försökte få mig att välja Spottify (jag har fått en liten "kurs" i vad det är när jag var där sist).
Även surfa på nätet.
Men det är jag inte så intresserad av.
Endast en med en bra kamera och att det går att ringa med den förståss.
Jag envisades dessutom med att jag ville ha en Nokia.
Dom frågade varför, men det kunde jag ju egentligen inte argumentera för.
Det enda skäl jag hade var att jag alltid haft Nokia och jag kunde deras tänk.
Men killen tyckte att det kanske var dags och prova nåt nytt.
Och jag började hålla med mer och mer och till slut lyckades han sälja på mig en Sony Ericsson.
Så nu har jag suttit hela kvällen för att försöka få kläm på det nya tänket.
Jag vet inte riktigt än vad jag tycker.
Men snygg är den.
Och jag vänjer mig nog så småningom.
   

Inga kommentarer: