tisdag 7 december 2010

Ny soffa


'
Slog till på en ny soffa idag.
Har gått och funderat ett bra tag.
En divansoffa ville jag ha.
Hittade den på Stalands Möbler.
Canberra.
Beställningsvara.
Innebär att jag får vänt ett tag på den.
Jag vill ju ha divanen på andra sidan för att passa in.
Men jag valde det tyget som var på utställningsexemplaret.
En himla snygg färg.
I slutet av januari får jag hem den.
Nu när jag väl bestämt mig vill jag ju ha den på en gång.
Men det är bara att smörja sig med tålamod.
'

'

2 kommentarer:

Angel.Pearls sa...

Åh, den är så snygg..å opraktiskt, lyxigt ljus-härligt!! Eva

Allt möjligt och omöjligt sa...

Inte så opraktisk. Skön att sitta i och skön att ligga på. Den ljusa färgen är kanske lite opraktisk, men alla kuddfodralen har dragkedja och kan tvättas. Men jag har ju inga barn eller husdjur hemma. Får väl låta bli att själv sitta i soffan när jag dricker vin ;-) Ha en skön dag. Kram