fredag 10 december 2010

Sömnlöst


'
När kylan slog in började mardrömmen.
Ett brummande ljud.
Så fort jag lagt mig i sängen hörde jag det.
Dovt, lågfrekvent.
Öronproppar hjälpte inte.
Jag blev mer och mer fixerad vid detta ljud och det höll mig vaken.
Flyttade in i vardagsrummet och sov på min lite för korta soffa.
Hörde ändå ljudet.
Kändes som jag höll på att bli galen.
Började fundera tinnitus.
Men då ska man ju ha ljudet med sig överallt.
Och det hade jag inte.
Försökte lokalisera ljudet men lyckades inte.
Sovrummet och hela mitt hem började bli min fiende.
Hjärtat klappade som värtsa duracellkaninen varje kväll när det var sängdags.
Och jag har varit så trött på dagarna.
Ringde vaktmästaren i förra veckan.
Han beställde hem killar som skulle kolla ventilationssystemet.
Dom har tydligen hållt på att leta hela veckan för dom kontaktade mig redan i början av veckan.
Idag ringde dom igen.
Dom hade hittat problemet.
En ventilationstrumma som var sliten.
Den är nu reparerad.
Har kollat sovrummet och jag kan inte höra nåt.
Äntligen tyst.
Gissa om jag ska njuta av att sova i min säng igen.
'


Inga kommentarer: