torsdag 2 december 2010

Frostigt och blodfattigt


'
Hade fått kallelse till blodgivning i blodbussen vid Telefonplan.
Vi är tre från jobbet som brukar lämna.
Vi tog bilen.
Det var riktigt frostigt kallt.
L fick nobben direkt eftersom hon blivit förkyld.
Jag och A skrev in oss.
Fick välja present.
Tog av ytterkläderna och skulle lägga mig på bänken.
Fick svara på några frågor till.
Och där tog det stopp.
Jag hade varit på KS i september och gjort en undersökning.
Och det måste gå minst sex månade innan man får ge efter det.
Alltså måste jag vänta till mars nästa år.
Det var bara att klä på sig igen.
Det var bara A som fick lämna.
Men jag fick behålla presenten iallafall.
Jag hade ju ändå gjort ett tappert försök.
'

'
Men det var som sagt kallt ute.
Krispigt och friskt.
Efter dimman kommer frosten.
Och solen försökte tränga igenom.
Ett magiskt ljus.
Man blir nästan bedövad av hur strålande vackert det kan vara.
'

'

Inga kommentarer: