tisdag 25 januari 2011

Dom orangea galoscherna


'
En ganska händelselös tisdag också.
Busväder och blötsnö i morse.
Men svinkallt när det var dags att åka hem.
Missade Tvärbanan vid Liljeholmen så jag promenerade till nästa station Trekanten.
Något av det tråkigaste jag vet är att vänta.
Särskilt när det är kallt och blåsigt.
T-banan från Alvik var proppfull så jag fick stå.
Ganska ovanligt så det hade nog varit en liten försening.
Nån klev av så jag fick en sittplats.
Då fick jag syn på dom.
Dom orangea galosherna.
Har uppfattat att det är på modet igen.
Men inte i den skrikiga färgen.
Bilden nedan har jag lånat från nätet.
Killen på T-banan hade svarta skor inuti.
Hade så lust att ta fram kameran.
Men man kan ju inte vara så uppenbar.
Men jag var facinerad.
Och jag tycker nog han var ganska modig.
Men han verkade helt oberörd.
Som om det var det mest naturliga i världen.
'

'

Inga kommentarer: