lördag 15 januari 2011

Lady Warhol



Har jobbat idag.
Kommer knappast ihåg när jag jobbade en lördag senast.
Beordrad övertid.
Men det var helt ok.
Skönt att komma ut en lördag för en gångs skull.
Vintersäsongen brukar jag sitta inne framför TV'n och titta på skidåknig.
Passade på när jag ändå var igång och slutade såpass tidigt att det fortfarande var dagsljus.
Tog en prommenad bort till Fotografiska.
Det blåste kallt längs Stadsgården.
Men jag vaknade till av den friska luften.
Utställningen Lady Warhol.
Var nyfiken på den.
Vad jag tyckte.
Nja.
En mager och härjad Warhol på 80-talet fotograferad i svartvitt med massa olika peruker.
Inte bilder som berör mig.
Däremot var det en annan utställning av Sarah Moon som var ganska dyster, men berörde mig mycket mer.
Också svartvitt.
Väldigt inne nu för tiden.
Prommenerade tillbaka via Gamla Stan.


1 kommentar:

Angel.Pearls sa...

Har ännu inte varit på fotografiska, men hört mkt om det. Underbara BLÅ Stockholmsbilder! Kranm Eva