tisdag 29 mars 2011

Flashigt och suddigt

Fick nåt konstigt på ögat efter lunchpromenaden igår.
Det lixom flashade och blixtrade.
Sedan var det som det var nåt irriterande på ögat fast det var inuti.
En kollega tyckte jag skulle ta mig till ögondoktorn för säkerhets skull.
Det kunde vara nåt farligt.
Fick en akuttid idag på eftermiddagen.
Och doktorn gjorde flera olika test.
Med ögondroppar så pupillerna vidgades och man såg ut som en knarkare.
Sedan bedövningsmedel i ögat.
Efter det var allt suddigt flera timmar.
Det sitter faktiskt i lite fortfarande.
Jag har fått nåt som inte var så farligt.
Glaskroppsavlossning.
Det låter värre än det är.
Men jag ska i allafall inte anstränga mig.
Inte bära tungt.
Inte hoppa omkring.
Inte flytta på soffan.
Ta det lugnt helt enkelt i en månads tid.
Fick tid för återbesök om en månad.
Jag får göra min vardagsshopping lite varje dag istället för allt på en gång.
Ja, ja.
Är det inte det ena så är det det andra.
'

Inga kommentarer: