onsdag 16 mars 2011

Grekiskt



Drog iväg på äventyr efter jobbet.
Tog T-banan söderut.
Mellanlandade i Skärholmen.
Gick en liten runda inne i centrum.
Handlade några småsaker.



Sedan for jag en hållplats vidare och hamnade i Vårberg.
Det var målet för utflykten.
Jag har nog inte varit där sedan början på sjuttiotalet.
Då var jag där ofta.
Det fanns ett grekiskt dansställe som jag och min väninna ofta var på.
Jag försökte komma ihåg var lokalen fanns.
Jag tor jag hittade rätt, men är inte helt säker.
Om jag har rätt är det numer en bilskola där.
Men det var inte därför jag åkte dit.
Jag hade hittat en grekisk affär via Facebook.
Grekisk Livs.
Direktimporterade varor.
Jag är ute efter en speciell produkt.
Den fanns i Hötorgshallen för några år sen, men inte längre.
Tyvär fanns det inte här hellre.
Men butiksinnehavaren blev intresserad och ska kolla runt lite.
Han var däremot väldigt angelägen att tala om vilken fantastisk Fetaost han importerar.
Och jag tror honom.
Det var lite för stora förpackningar för mig men han sa att han tänker ta hem minder storlekar.
Köpte endast lite äkta grekisk vinäger.
Men jag kommer tillbaka.
Synd bara att det är så himla långt att åka eftersom jag bor ungefär lika långt ut fast på andra sidan stan.


 

Inga kommentarer: