onsdag 9 mars 2011

Ishotellets varma boende


'
Rekommendationen är att man sover max en natt i Ishotellets is/snörum.
Därför checkade vi ut ur det kalla boendet samt förvaringsskåpet på morgonen innan vi åkte på utflykten till samelägret.
Vi lämnade över alla våra tillhörigheter som sedan skulle skickas till det nya varma boendet medan vi var borta.
'
När vi kom tillbaka checkade vi in till det varma rummet.
Och det var ett riktigt stort rum.
Hella hotellet består av stugor med några hotellrum i varje samt själva Ishotellet.
Det är ett ganska stort område.
Det var riktigt skönt att kunna slänga sig ner på en nybäddad säng i ett varmt rum.
Skulle ta dagens första dusch, klädde av mig och klev in.
Men, inget vatten i kranen.
Va f-n nu då.
Klädde på mig igen och ringde receptionen.
Det visade sig att man var utan vatten i hela anläggnigen.
Dom visste inte hur lång tid det skulle ta.
Men efter ca 20 minuter var vattnet tillbaka och jag kunde ta en efterlängtad varm dusch.
'
Att koppla upp sig på nät var inte det lättaste.
Vi hade med oss ett bärbart bredband från 3.
Men det gick inte alls.
Man kunde fritt koppla upp sig om man satt i loungen bakom receptionen.
Men det var inte så bra uppkoppling där hellre.
Fick låna en telesladd för att koppla upp mig på hotellrummet.
Det funkade inte alls.
Men när jag lämnade tillbaka sladden nästa morgon när vi checkade ut visade det sig att jag fått en felaktig sladd.
Ja ja, ingen katastrof.
I övrigt var servicen bra.
Trevlig personal och fraischa rum.
'

'

Inga kommentarer: