måndag 9 maj 2011

På väg till Aix























En otroligt inspirerande dag.
Vilket underbart sommarväder.
Vasakronans färja har börjat trafikera Alviks Strand.
Så härligt.
Bilden tagen i farten från Tvärbanan på väg över Alviksbron.
Har precis bokat min förlängning av den svenska sommaren.
Min tvåveckors årliga språkresa till Aix-en-Provence.
Jag ringde och pratade med Madame igår.
Och jag ska bo hos henne i år också.
Det blir sjunde året utan uppehåll.
Jag älskar det.
Jag vill bara dit.
Kan helt enkelt inte låta bli.
Resan blir med KLM.
Mellanlandar förståss.
Det finns inga direktflyg till Marseille.
Brukade åka med Lufthansa men dom har blivit dyrare.
Försökte mig en gång med SAS direkt till Nice.
Det var ju ganska smidigt ner.
Men värre när jag skulle hem igen.
Så jag fortsätter att åka till Marseille med mellanlandningarna.

1 kommentar:

suzanne liljegren sa...

Varför åker du inte med Ryanair från skavsta?