torsdag 5 maj 2011

Suddigt

















Återbesök till ögonläkaren.
För en månad sedan fick jag besked om att jag hade glaskroppsavlossning.
Låter nog värre än vad det är.
Fick lite ögondroppar.
Vänta tjugo minuter för att vidga pupillerna.
Det ser bra ut sa läkaren.
Ingen skada på näthinnan.
Men gråstarr sa han sådär i förbifarten.
Men det var ingen fara alls.
Det var bara så lite.
Men det kunde man lätt bränna bort om det skulle förvärras.
Det var ju det där med reparationsåldern.
Är det inte det ena så är det det andra.
Ja, ja.
Man får börja vänja sig helt enkelt.
När jag kom ut efteråt kunde jag nästan inte hålla ögonen öppna.
Det var så ljust.
Allt var suddigt.
Blev tvungen att gå med solglasögon fast solen sken rätt måttligt.
Allt är fortfarande lite suddigt.
Och pupillerna är stora som tefat.
Ser ut som jag är hög på nåt.
Tur att ingen annan ser det.
Det kan ju missuppfattas.

Inga kommentarer: