tisdag 21 februari 2012

Karriärbyte


































Sen i torsdags har jag varit hängig och orkeslös.
Kan det vara virus eller nåt annat?
Men idag var det helt hopplöst när jag klev upp och stod i dushen.
Orkade knappast någonting.
Helt slut.
Ringde vårdcentralen och fick en akuttid mitt på dagen.
Läkaren kunde inte hitta något fysiskt så jag ska gå dit imorgon bitti på fastande mage och ta några prover.

Passade på att hämta ut ett recept på apoteket.
Utanför hängde en näst intill tandlös A-lagare.
"Har du en cigg?"
"Nej, jag röker inte"
"Nähä, du röker inte, men krökar du då?"
"Nej"
"Gökar du då?"
"Nej."
"Men, då kan du ju bli nunna."
Hmmm, kanske dags att byta karriär.

Det var iallafall ett härligt slaskigt vårväder ute.
Nästan till att bli frisk av.

Inga kommentarer: