torsdag 1 mars 2012

Nya glasögon


































Efter förra årets problem med ögonen blev jag kallad till efterkontroll.
Ringde för att boka tid.
Dom frågade om jag ville ta ett kombo-besök.
Det var faktiskt nio år sen jag fick mina förra terminalglasögon.
Så det blev en riktig genomgång i eftermiddags.
Först bestämma styrkan på nya glasen.
Sedan undersökning hos doktorn.
Innan undersökningen får man droppar i ögonen för att vidga pupillerna som efter ett tag ser ut som stora svarta tefat.
Medan jag väntade kollade jag runt på bågar.
Och beslutade mig för ett par 80-talsinspirerade DG-bågar.
Undersökningen visade att ögonen mår bra och det var ett betryggande besked.
Eftermiddagen bjöd på ett riktigt soligt väder så det blev en promenad längs Sveavägen.
Nu är våren på gång.
Underbart.

















       

Inga kommentarer: