fredag 13 juli 2012

Busschauffören åkte fel

Lyckades klara mig undan de värsta skyfallen idag.
Det var svarta moln runtom, men jag surfade mellan.
Hemma hade det kommit mycket regn, men solen sken när jag kom fram.
Fick en pytteliten skur när jag var ute på luncpromenad.

Hade planerat åka 77'ans buss från Liljeholmen.
Lite försenad kom vi iväg.
Höll på att pilla på mobilen när jag tittade upp och upptäckte att vi åkte fel väg.
Ingen i bussen verkade reagera.
Jag trodde kanske jag var på fel buss.
Frågade chauffören om det var 77'an.
Han svarade att det var riktigt.
Men du åker ju åt fel håll.
Då vaknade även de andra passagerarna.
Vi fick dirigera chauffören rätt.
Sedan gick det bra.
Märkligt att dom inte får lära sig rutten innan dom sätter sig bakom ratten.

Helghandlade lite vid Fridhemsplan.
Väl hemma satte jag fart och gjorde en riktigt smarrig fruktsallad.
Det blir dagens 'middag', eller iallafall efterrätt.


Trevligt blomsterarrangemang i Midsommarkransen.

Inga kommentarer: