lördag 7 juli 2012

Örhänget som försvann

Träffade en kompis på stan i eftermiddags.
Vi promenerade Drottninggatan ner och över till Riddarholmen och Evert Taubes Terass, ett favoritställe.
En god lunch med ett glas rosé.
Vi fortsatte sedan till fots upp på Söder.

















Målet var takbaren på Sjöfartshotellet.
Jag har inte varit där tidigare, men det blir inte sista gången.
Vilken fantastisk utsikt.
Det blev ett glas rosé till.
Då upptäckte jag att det ena örhänget var borta.
Trist.
Det var ju första gången jag hade dom på mig.
Ja, ja, det var inte så mycket att göra åt det.

Vi kom på att vi började bli sugna på nåt att äta igen och bestämde att vi skulle gå tillbaka till Riddarholmen.
Jag hade sett att dom hade helt fantastiskt fina kanelbullar.
Sagt och gjort.
Medan jag stod vid disken och handlade spanade jag bort mot det bordet vi satt vid när vi var där innan.
Något blänkte på backen.
Jag gick bort och kollade.
Döm om min förvåning när jag såg att det var mitt borttappade örhänge.
Tur ska man ha ibland.

Solen strålar genom molnen över Riddarfjärden.




Inga kommentarer: