måndag 20 september 2010

Tillbaka på KS



Var tillbaka på KS igen idag.
Men bara för ett par timmar.
Första gången var i början av april.
Då hade jag blivit dålig under påskhelgen.

Sedan skulle jag få en kallelse inom sex till åtta veckor.
Jag skulle genomgå en koloskopi.

Väntade och väntade.
Tiden gick.
För ett par veckor sedan kom den.
Kallelsen.
Efter fem månader.
När jag läste i brevet stod att jag varit där i juli.
Inte undra på att det blev fel.

Fick instruktioner hur jag skull förbereda mig.
En hel vecka innan skulle jag undvika viss mat.
Sedan hämtade jag ut ett paket på apoteket.
Det innehöll 4 påsar pulver.
Var och en skulle blandas med en liter vatten.
Skulle börja dagen före (igår).
Dricka två liter.
Det var lite jobbigt i början.
Men jag vande mig.
Det två sista litrarna drack jag i morse.
Sedan var magen helt tom.

Undersökningen var inte det roligaste jag varit med om.
Det tog ca trekvart.
Hade en kanyl i armen som jag fick nåt lugnande i.
Det varade inte så länge så jag fick en dos till.
Tungan kändes tjock och jag blev lite seg.
Undersökningen var utan anmärkning.
Helt frisk med andra ord.
Skönt att veta.
Hade ju målat upp diverse katastrofala scenarior innan.
Som tur är besannades dom inte.

Köpte en macka, banan och en dricka.
Det smakade.
Efter att jag ätit drog jag därifrån.

Klev av vid St Eriksplan och promenerade över bron efter att jag tagit en latte på Cafe St Eriksgatan 70.

Handlade hem lite gott att äta.
Så nu kan livet återgå till det normala.


 

1 kommentar:

Angel.Pearls sa...

..pust..Skönt att allt gick bra!! Kram