onsdag 23 februari 2011

Demoleringstanten


'
Kom upp på Nybrogatan.
Då hörde jag ett himla oväsen längre fram.
Jag gick dit.
En tant i päls höll på att demolera en bil.
Hon använde både kofot och basebollklubba.
Hann inte se så mycket för hon verkade färdig.
Sen gick hon över gatan och klev in i en röd van.
En kille gick fram och samlade in demoleringsverktygen.
Han gick också mot vanen och öppnade backluckan och lade in dom där.
Fick insyn i bilen.
Hörde att nån sa åt tanten att hon var duktig.
Sen fick jag syn på en person med kamera.
Aha!!
Filminspelning?
Dolda kameran?
Konstfackstudenter?
Men när jag var på väg hem kom jag på det.
Kan det ha varit inspelning av en ny säsong med Pensionärsjävlarna?
Ska bli kul att se var scenen dyker upp nånstans.
TV'n eller bioduken.
'


Inga kommentarer: