tisdag 1 februari 2011

Krångligt på franska


'
Fick kurskatalogen här om veckan.
Franska Institutets franskkurser.
Bra kurser som undervisas av lärare med franska som modersmål.
Ett måste för att lära språket riktigt.
Det är ju svårt nog ändå.
Det finns många klasser och tider enligt katalogen.
Bestämde mig för B1+ på torsdagar kl 17.30.
Passar mig perfekt.
Start nästa vecka.
Mailade in ansökan i morse.
Strax därefter fick jag ett svarsmail.
Jag skulle få kallelse senast den 4'e.
Anmälan är bindande till den kursen man valt.
Om den blir av vill säga.
Då måste ett minimiantal personer anmäla sig.
Minst 5.
Kring lunch fick jag ett samtal.
Den kursen jag valt blir nog inte av eftersom ingen fortfarande hade anmält intresse.
Men hon kunde erbjuda en likadan kurs på måndagar kl 19.
Och vad ska jag göra i stan två timmar medan jag väntar?
Ingen idé att åka hem emellan.
Det blir för krångligt.
Det skulle kunna bli en B1 på onsdagar kl 17.30.
Egentligen lite för låg nivå, kan bli tråkigt och för liten utmaning.
Än så länge bara tre anmälda.
Men man har på sig till fredag.
Kanske.
Det kan smälla till på den klassen jag egentligen vill ifall fyra personer till helt plötsligt skulle få för sig att dom också vill gå torsdagar kl 17.30.
Inget större hopp om det.
Men kanske.
Blir det inget får jag väl försöka på egenhand.
Vilket jag vet är kört innan jag ens tänkt tanken.
Jag hör deffinitivt inte till den diciplinerade typen.
Men jag har lådorna fulla av gramatikböcker och övningsböcker, läroböcker och lexikon.
Egentligen finns ingen ursäkt för att inte fixa lite själv.
Men det var som sagt det där med diciplinen då.
'
'

Inga kommentarer: