söndag 11 december 2011

Fullmånens fel

















Fredag kvällen spenderade jag på Fotografiska med ett par goda vänner.
Kollade in utställningen med de vilda djuren.
Helt fantastiskt.
Vi åt en räkmacka och ett glas vitt i restaurangen.
Passade på att förnya årskortet.
Vädret var väl inte det mest strålande.

Lördagen gick i sakta lunk med virkning och stickning.
Några blir julklappar.
Lade mig ganska sent.
Men det var totalt omöjligt att sova.
Försökte med alla möjliga knep, men inget lyckades.
Vid sex i morse hade jag fortfarande inte somnat.
Då helt plötsligt somnade jag och vaknade igen vid åtta.
Ingen idé att försöka sova mer.
Kunde inte förstå varför.
Då kom jag på det.
Kanske det var fullmåne.
Och det var ju precis vad det var när jag kollade almanackan.
Nu är det dags för ny natt.
Hoppas sova lite bättre den här gången.
Det är ju arbetsdag imorgon.
Och då vill man ju helst vara pigg som en lärka.
God natt!!


     













     

Inga kommentarer: