tisdag 13 december 2011

Perfekt TV-bild


















Jag har en längre tid haft störningar i bilden på vissa kanaler.
Bland annat de flesta TV4-kanaler och 5'an.
Bilden liksom fryser och stannar upp.
Otroligt irriterande.
Jag har ju ComHem.
Några gånger har jag ringt.
Väntan är låååång.
Och när man kommer fram är det aldrig deras fel.
Dom menar att min antennsladd är för lång eller för gammal.
Nu har jag gett upp att ringa men är fortfarande irriterad.
Men sen jag skaffade ny TV är det väl tusan att jag inte ska få en bra bild på alla kanaler.
Så igår bestämde jag mig för att testa att köpa en ny antennsladd på Clas Ohlson.
Men först ville jag fråga nån säljare där om han hade nåt bra tips på hur jag skulle göra.
Han menade att jag inte behövde en ny sladd.
Han sa att ComHem sänder med svaga signaler.
Jag behövde helt enkelt bara köpa till en 'Amplifier' och koppla antennsladden till den för att förstärka signalen.
Samtidigt var det en 'besserwissergubbe' där inne som lade sig i och tyckte att jag inte alls skulle köpa en sån.
Han menade att jag skulle gå till Expert och dom skulle ordna via ComHem att fixa till signalen till min TV.
Men jag lyssnade inte på honom utan köpte det som säljaren hade rekommenderat.
Och det ångrar jag inte.
Jag kunde faktiskt se heeela CSI på 5'an igår kväll UTAN störningar.
Det funkade med andra ord.
Tur att jag inte lyssnade på gubben.
För då vet man inte hur lång tid det skulle ta innan allt var fixat med tanke på den erfarenhet man har av ComHems brist på effektivitet.
 

1 kommentar:

Angel.Pearls sa...

Oj då! Vi som håller på att byta..få se då hur det blir!
Teknikens under..
Kram
Eva