tisdag 20 december 2011

Nygamla tröjan


































För tolv år sedan köpte jag garn och började sticka.
Jag hade kommit ungefär halvvägs på den när jag var tvungen att lägga av.
Hade börjat få så ont i händerna och det gick bara inte att hålla på längre.
Antagligen beroende på musarm.
Tröjan hamnade längst in i det översta skåpet.
Där har den legat tills för nån månad sen.
Jag tycker det är otroligt kul att sticka.
Särskilt mönsterstickning.
Jag tog ner påsen från skåpet och tänkte ge den ett nytt försök.
Och det gick riktigt bra.
Nu är den färdig.
Hopsatt och pressad och klar till användning.
Ett problem återstår.
Det är att göra mig av med ett antal kilon så jag kommer in i den.
När det begav sig, då jag köpte garnet var jag betydligt smalare.
Men vi är några kollegor på jobbet som har bestämt oss för att lyckas.
Viktkollen 2012.
Lättare när vi är flera så vi kan sporra varandra.
Men först ska vi fira jul och äta upp oss lite till.
   

Inga kommentarer: